Dropshipping nedir?


18 Nisan 2022

Dropshipping nedir?

İnternet hızlarının gelişimi, e-ticaretin tabana yayılması ve günümüzde KOVİD tedbirleri nedeniyle alışverişin çevirim içi yapılması geleneksel ticaretin evirilmesine yol açtı. En popüler e-ticaret modellerinden biri olan dropshipping önce büyük e ticaret mağazalarına sonrada neredeyse ülkemizde bulunan tüm popüler satış platformlarında güncel olarak kullanılmaktadır. Dropsshipping ticaret sözlüğüne stoksuz ticaret olarak geçmiştir. Fakat bundan 3 sene önce doğrudan satış olarak anılmaktaydı. Bu internetten satış türü şu an için en popüler yöntem olarak halen geçerliliğini korumaktadır.

Dropsshipping yaparken 3 taraf bulunur. Aslında bu sayı 4 tür. Alıcı, platform(satıcı), siz ve tedarikçi nin başrol oynadığı bu ticaret modelinde alıcı bir ürünü satın alır. Satıcı, size satışı iletir ve sizde tedarikçiye satışı bildirirsiniz. Tedarikçi alıcıya satın aldığı ürünü gönderir. Satıcı arada komisyonunu alır, size hakkedişini öder ve ticaret böyle devam eder. Siz tedarikçiyle yaptığınız anlaşmaya göre ödemesini yaparsınız. Satıcının size yaptırımları dışında herhangi bir sorumluluğu bulunmaz. Bu yaptırımlar o kadar güçlü olur ki siz her durumda ürünün arkasında durmak zorunda kalmaktadır.

Ürünlerin gönderilmesi, iadeleri, servis garantileri gibi ürünle ilgili her sorumluluk tedarikçiye aittir.

Dropshipping Avantajları Nelerdir?

Dropsshipping’in en önemli avantajı maliyetidir. Gerçekten niş bir ürüne sahipseniz, ürününüze güveniyorsanız bu yöntem sayesinde reklam, satış yeri, personel maaşı gibi maliyetlerden kurtulursunuz.

Başlangıç için sermaye gereksinimi son derece düşüktür ve iş yükü azdır.

Tek bir bilgisayardan, telefondan veya tabletten sadece bir kişi tarafından yönetilebilmesi mümkündür.

Büyük sermayeler yatırılmadığı için zarar riski oranı azdır.

Farklı platformlarda satış yapabilmeniz mümkündür.

Fazla çaba göstermeden çok büyük kitlelere ulaşabilirsiniz.

Depolamaya gerek olmadığı için evden çalışmak ve tüm süreci dijitalden yönetmek mümkündür.

Sadece satıştaki ürünler sorumluluk dâhilindedir. Stok maliyetleri ile tedarikçi ilgilenir.

Gönderim aşaması da tedarikçinin sorumluluğunda olduğundan kargo anlaşmalarına gerek yoktur.

Dropshipping Dezavantajları

Komisyon mantığı ile çalışıldığı için kâr marjı düşüktür.

Ödeme altyapısı sağlayıcılarının ve pazar yerlerinin aldığı komisyonlar da kârı düşürür.

Diğer modellere göre rahat bir girişim olduğu için girişimci sayısı çoktur. Dolayısıyla fazlaca rekabet ortamı vardır.

Sadece dropshipping yapanlarla değil, diğer e-ticaret modelindeki satıcılar ile de rekabet edilir.

Rekabette öne çıkmak için fiyat düşürmek gerekir ve bu da kârda azalmaya neden olur.

Envanter yönetimi biraz daha zordur. Tedarikçinin stoklarını sürekli kontrol ederek ürün listenizi güncellemek gerekir.

Tedarikçinin sorumlu olduğu konular için müşterinin muhatabı siz oluyorsunuz. Bu nedenle olası problemlerle siz uğraşmak zorunda kalırsınız.

Tedarikçinin paketleme ve gönderim sürecindeki hatalarından Dropsshipping yapan kişi olumsuz etkilenir.